Anti-Slip Regulation (ASR) ve Traction Control System (TCS) sistemlerinin işlevi aynıdır. Tekerleklerin patinaj yapması engellenerek çekiş kontrolü oluşturulması hedeflenir.
Sistemler ABS’nin parçalarını kullanarak operasyonlarını gerçekleştirir.
Patinaj aşağıdaki şekillerde engellenebilir:
Patinaj yapan tekerlekler frenlenerek
Bir veya birden fazla silindirde ateşleme kesilerek
Bir veya birden fazla silindirde yakıt kesilerek
Gaz kelebeğini kontrol ederek
Nasıl Çalışıyor? Neler Gerektiriyor?
Patinaj yapan tekerleğin frenlenebilmesi için aracın ABS ve EBD sistemlerine sahip olması gerekir. Sensörler farklı olarak hızlı dönen (patinaj yapan) tekerleği algılayarak (ABS) bu teker veya tekerleklere lokal frenleme uygulayacak (EBD) ve patinajı önleyecektir.
Yakıt ve Ateşleme kontrolü ile patinaj önlenebilmesi için aracın elektronik enjeksiyon sistemine sahip olması gereklidir. Bir veya daha fazla tekerleğin anormal olarak döndüğünü tekerlek sensörleri ile farkeden sistem ECU aracılığı ile ateşleme ve enjeksiyonu lokal veya genel olarak azaltacak veya kesecek ve motorun hızını azaltarak patinajı durduracaktır.
Gaz kelebeği kontrolü ile patinaj önlenebilmesi için aracın elektronik gaz kelebeği kontrollü olması gerekmektedir. ECU elektronik gaz kelebeğini kapatarak hava girişini engeller ve motora giren hava miktarının azaltılması motor hızının ve gücünün azaltılması demektir. Buda tekerleklerin yavaşlamasını sağlayacak ve patinaj sona erecektir.
*ASR-TCS bulunan modern tüm araçlar yukarıdaki sistemlere sahiptir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder